…just like the ones I used to know. Haha, nu kan man faktiskt sjunga denhär sången och mena vad man sjunger. Jag tänker på den där Facebook-gruppen… When I was your age, Christmas had snow.

Jag ligger i min säng och kan, tack vare youtube, höra på mysiga oldies från svartvita filmers tid. Folk, främst min familj, störde sig på att jag lyssnade på julmusik så tidigt som i slutet av augusti ibland. Med rätt antar jag. Jag försökte nog vara diskret. Till mina medmänniskors lycka och sinnesfrid har mina vanor förändrats, men inte utan påföljder. De finns fortfarande julskivor som jag inte kan lyssna på i juletider för jag förknippar dem genast med halloween eller någon annan tid på året.

Så som jag ser det, kan jag inte förstå skadan i det hela. Det roliga med julen är ju inte själva datumet 24 december, det är ju tiden FÖRE… So why not prolong the fun may I ask?

Tack för att ni lyssnade och till alla mina likasinnade: the ones complaining are the ones missing out on the good times we’re having…

Puss och kram.

