Äntligen har jag hittat det!!

Y E S  Y E S  Y E S.

Wohooo

Har så länge funderat på den perfekta beskrivningen och nu kan jag bara tacka Berthold Auerbach (who is this guy anyway, I have no clue!) för att han hade en bra dag då han skrev ner det och Natasha Marsh som skrev ner samma citat i sitt album amour och Youtube för att ha visat mig Hayley Westenra som gjorde att jag hittade till den rätta bibliotekshyllan där jag hittade Natashas album. Okej, jag ska sluta fjanta mig och berätta för er att jag hittat min favorit beskrivning på den mest personliga, vidöppna och vackraste konstformen som finns: musik. En sak förstod jag idag. Man har hört folk säga att musik uttrycker det som inte kan kläs i ord, men jag tycker att MUSIK inte kan kläs i ord. Följande är ett talande försök åtminstone… Beskriver musiken så som jag känner när jag inandas den:

Music washes away from the soul the dust of everyday life.

– Berthold Auerbach –

Bilden är ett smyckesskrin jag gav till Ängeln en gång.

p2100083

