What does one really get from hard work?

– Ecc 3:9

Idag njöt jag av att vakna klockan sju och veta att jag får sova ännu en stund. (stunden blev till slut några timmar)

Idag njöt jag av känslan att stå i en het dusch (lite längre än vad jag brukar).

Idag njöt jag av att lyssna till musik medans jag gick till skolan (om jag cyklar blir jag bara stressad – dålig start på dagen, det är som natt och dag)

Idag njöt jag av att äta min lax med ris och sojabroccoli (maten smakar bäst (?) då man tillreder den själv).

Idag njöt av att bara sitta och lyssna när filmens sluttext dök upp i tv-rutan.

Aaah och natten är fortfarande ung…

So I conclude that, first, there is nothing better for a man than to be happy and enjoy himself as long as he can.

– Ecc 3:12

Copypaste for more information: (Bear with me and my poor computer knowledge)

http://www.biblegateway.com/passage/?search=Ecclesiastes%203%20;&version=51;

