1. Varenda dag stannar jag upp, helst flera gånger under dagen och bara insuper stunden: ler och tänker att livet är gott. (Livet känns meningsfullt då och man kan ärligt säga att man inte har slösat en enda dag)
2. Livet ska inte vara komplicerat. Jag lär mig uppskatta väldigt enkla saker – nånting som jag kan vara glad över ÄR jag glad över.
3. Organiserar min vardag. This has been a life-saver for me personally! Sitter titt som tätt med nosen i kalendern… Absolut inte ett måste, men hitta ett system som fungerar just för dig. Efter att jag prickat av allt ”arbete” på dagsagendan ger jag mig lov att NJUTA med ALLT VAD JAG FÖRMÅR. Belönar mig med sådant som jag bara tycker om!
4. Glöm kalendern – spontanitet uppmuntras!  Speciellt om det är frågan om människomöten eller dylikt, som tidigare nämnts, i regel alltid kaffe och prat före skolarbete!
5. Som söta kloka A-snygging säger – skolan är inte livet. (Blir alltid lugn när jag tänker på det)
6. Undviker dåligt samvete.

Njut med flit!

(…fortsättning följer)

