Mera nyfunna visdomar. Haha!

På jakt efter ett sundare, enklare och mer befriande liv har jag kommit över några fler guldkorn. Idag vill jag dela med mig lite om mina nya morgonrutiner. Det är helt fantastiskt! Jag blir varm om hjärtat vid blotta tanken. Allting handlar om att vara förberedd för den nya dagen.

I flera år har jag hört till gruppen ”Jag stiger inte upp förrän det är absolut nödvändigt”. Ligga och dra mig i sängen hör till mina favoritsporter. Inte förrän nyligen insåg jag hur dessa stressiga morgnar format mina dagar… Oförnuftiga jag. Har nu haft den stora välsignelsen att flera dagar i rad fått spendera lååånga morgnar till ompyssling av mig själv, både andligt och kroppsligt. Det här gott folk är att Njuta av Vardagslivet!! Uppbyggande läsning, mini-hemmaspa, ordentlig, lång och vacker frukost (you guys, a little effort to please the eye goes a long way, longer than you think) och jag känner mig som en prinsessa hela dagen lång! Vet ni varför? Jag har satsat på att få mig själv i skick för att möta världen. Det är inte enbart vår ande som behöver sättas i rätt fokus inför den nya dagen, utan hela oss med våra tankar, attityder osv. Hit räknas förstås också vår kropp. Det att jag kännt mig lite extra ren och fräsch varenda dag jag gått utanför min dörr (okej, Sale faller inte under den här kategorin) har gjort att jag varit mera bekväm, säker och nöjd med mig själv resten av dagen. Toppenbra, va!

Hela den här långa tilltrasslade texten kan sammafattas i en mening: Få en bra start på dagen! Och ta dig (det krävs en aktiv handling och väckarklocka här) gott om tid för att göra dig klar på morgonen, världen försöker omkullkasta dig med sin raserfart takt varenda dag! Att trappa ner farten är absolut en vinnande teknik för att få ett mer njutbart liv!

Stora kramar med välsignelser till alla!

p3260012

