p2140010Vad tycker ni om den nya layouten förresten? Den är ju egentligen menad för en fotoblogg, men jag gör ju som jag tycker och jag tyckte förändring och förnyelse var på sin plats. Dessutom blir det ju mycket mera intressant för er och jag får nu anstränga mig lite extra för att hitta inspirerande bilder till varje inlägg. It’s a win-win situation.

Tanken som uppstår i min vardag idag angår CHANGE – och då menar jag inte den formidabla lingerie-butiken vilken jag för övrgt kan rekommendera till er vackra damer. Nej, jag blev påmind idag om den sak som mäniskorna går omkring och är rädda för som jag är rädd för att vara utan. Förändring – kan vara skrämmande, men ack och ve om jag skulle fastna inuti mig själv som jag är nu. Jag lyfter regelbundet min blick framåt och ser på det som jag vill bli – en unik och komplett Emmi. Det finns bara en som kan vara Nina Emilia Alice. Det finns bara en som kan vara Du.

Det finns liv och det finns Liv. För min del, springer jag efter mitt riktiga jag som finns någonstans under det här tjocka själviska skalet och väntar på mig. Jag kan inte sätta mitt hopp till människor för att min livsglädje ska bli full. Det borde inte du heller göra. People are imperfect, I should say your family, best friends, parents, pastor, church ARE IMPERFECT and that’s a basic fact of life. Don’t go looking in the wrong places… For perfect joy you have to go to the source of perfect joy.

Kiss!