p5070047För en tid sen läste jag något så fint som jag vill dela med er. Min upptäckt blev en MEGA guldglimt. Rosen på bilden har älsklingen gett mig.

Det är föstår ni så att jag vill vara en ros. Det är en bild som är så på pricken rätt. Jag behöver vårdas, från utsidan ända in till min djupaste insida. Inuti mig finns det också en enorm inneboende livskraft, under de rätta markbetingelserna är jag unstoppable. Jag kan t.o.m växa och blomma i karga perioder i livet. Även om jag växer i asfalten kan jag blomma med min egen klara färg, dofta med min egen specifika doft, och vara till välsignelse med min egna gudagivna glädje!

(refererat från ”Veckovis”)

Summa sumarum, bakgrunden och omständigheterna må vara vad de vill – rosen är alltid vacker. Jag vill vara som jag är, som en ros.

Ty till Guds ära är jag en kristusdoft…
~ 2 Kor 2:15 ~
