P6020032Well met friends! Botar min lägerkrapula med filmen ”Out of Africa”. Antar att jag kunde säga någonting om Pieksämäki veckan, but I’d rather not, I’m pondering other things for the moment. Som den här filmen till exempel. A mighty good one it is, I saw it once but it was the wrong timing, I wasn’t ready for it. Nu kan jag ta in den på ett sätt som gör den rättvisa. Kort och gott, en film från 1985 med flotta Merryl och oemotståndlige Robban som har mycket att säga om Livets berättelse. Jag bara ÄLSKAR den spetsade dialogen och de slagkraftiga orden. Det liksom bara myllrar av tänkvärdhet. Hela manuset är som ett enda tänkvärt citat! Tar jag i för mycket nu?! Tramsprat och absolut inte, säger jag till min egen fråga.

Kan saker som väcker tankar  förtjäna något annat än beröm?

