Because he loves me, I will rescue him;

I will make him great because he trusts in my name.

When he calls on me I will answer;

I will be with him in trouble and rescue him and honour him.

I will satisfy him with a full life and give him my salvation.

Idag blev jag tröstad, förutom att jag inte behövde bli det. En röst någonstans inom mig sade it’ll all be alright. Konstigt. Jag behöver ju inte bli tröstad just nu, liksom i daglig dags, (som Anita skulle uttrycka det) Jag svävade ju till och med fortfarande med endorfinerna från mitt joggingpass. Det är en glad dag. Men ändå kom orden till mig som en påminnelse. Det är okej nu, men det kommer även att fortsätta vara okej. Det kommer till och med att sluta ypperligt okej.

Skön känsla att bli laddad med tröstord när man redan är glad.

P9150120


