PA010006Ifall ni inte läst del 1 eller ifall ni inte minns vad jag skrivit i det inlägget kan ni få en update här. Det tycker jag ni kundeborde göra.

1. När det känns jobbigt,  när det känns lyckligt – sitt eller stå och stanna upp och ta djupa andetag. Pointen är att stänga ut världen och bara smaka på känslan av att andas liv. Tänk att jag får leva.

2. Celebrate yourself. Var stolt över den du är och glad över att du kommit så här långt. (Att bygga upp sin självkänsla har visat sig vara key för mig och sas ”released me to enjoy more”.)

3. Ta hand om din kropp. Det här tjatar och tjatar och tjatar man om och nu börjar jag också tjata om det, för jag har konstaterat att evighetstjatet verkligen hjälper. Om jag är lat och trött pga att jag skippade några joggingrundor, kommer jag att vara mer benägen att vara irriterad – vilket resulterar i att jag har svårt att njuta av vardagen.

4. Be Livsnjutaren om hjälp. Det är aldrig fel.

Lycka till med den dagliga njutningen!

