En farbror jag traffade fore konserten i kyrkan. Och jo, han heter Jaimini. Inget skamt det har. Han fick sitt namn av en lard indisk man savitt jag minns ratt. Det fanns en larjunge som hette Jaimini till nagon kand och vis och filosofisk person i Indien. Han var vetgirig och ar nu aven lagom kand han med. Detta inspirerade min Jaimini att satta sig in i filosofiska fragor, han ar aktiv inom samhallsfragor och medveten om att han tillsammans med andra kan skapa en skillnad till det battre. Han och jag talades vid innan konserten borjade. Under denna halv timme som jag satt dar i kyrkbanken fick jag lyssna till ett fascinerande livsode. Jag kanner att det ar en av orsakerna till att jag ar har. Traffa manniskor med olika bakgrund. Jag alskar att lyssna till manniskor. Det gor mig mer medveten och fri att samtidigt tro pa vad jag tror pa. Jaimini arbetar pa Temple Byron – ett stalle som erbjuder kurser och workshops i meditation, yoga, astrologi, en kampsport som jag inte minns namnet pa, osv. Han tycker om att beratta och vi talar om det ena och det andra:

”The soul is ageless. Everyone in this room, we are all ageless.”

Religion, filosofi –  han namner ett flertal namn pa olika filosofer jag inte kanner till – astrologi – han ar Skytten och jag Lejonet, uppenbarligen sa kommer dessa manniskor bra overens, det gor atminstone vi. Jaimini kommer fran Argentina.Pa 40 ar har han varit tva ganger i sitt hemland! Nar han kom till Australien var det forsta spraket han larde sig italienska. Han kan minst tre till. Som ung studerade han teater. Den dagen jag traffar honom, sa ar han pa en livslang jakt efter sanningen, friden och ett sunt levnadssatt.

”We live on this earth, Mother Earth as we call it. And it is moving around and around without knowing where it will end up.”

Han ar en skon manniska. Lugn och med naturlig berattartalang. Jag ska ga och halsa pa honom i Temple Byron och fota den vackra natur som han sager att finns dar. Och en byggnad som ar byggt enbart av tra. Inga metaller har inte. Nar vi skiljs at ar vi bada glada over att ha traffat varandra.

Han paminner lite om moffa va?

