En sång att lita på ifall jag vill lipa. Kanske det funkar för dig också? De flesta tycker säkert att jultemat blir lite väl mycket en somrig julidag, men egentligen är det en sång om saknad. Testa pånytt i december vettja väl.

Jag sörjer. Jag fröjdas. Så ser min vardag ut nuförtiden. Jag låter mig själv sjunka till bottnen för att sedan låta mig lyftas upp ett antal gånger om dagen. Jag misstänker att den Helige Anden har ett finger med i spelet. Han vet att det finns mycket i mig som behöver luftas och vädras och kastas bort. För att det skall vara möjligt måste det ju komma upp till ytan först. Ibland krävs det upprepade försök. Människan är inte ett litet kaos inuti.

Men vet ni? Han vet det. Han är inte förvånad och ryggar inte tillbaka för de tilltrasslade knutarna. Han har tålamod, Han har tid vilket vi inte verkar ha. Give Him some credit guys, let Him sort your shit out och låt det ta tid. He’s not intimidated by the concept of time, so lay your armor down and give Him a piece at a time.

