En dröm som jag har går ut på att klippa av mig allt mitt hår. A crew cut. Tro det eller ej. Den drömmen kommer förfölja mig tills jag gör det. Jag har prövat på det mesta i hårväg; permanent, mörkt, blondt, kort, långt, rött för att inte tala om alla frisyrer. Tror det är en sorts adrenalinkick för mig – att göra drastiska saker med mitt hår. Från att ha haft hår längre än till axlarna klippte jag av det så att bara stod några cm kvar på skallen. Det var fantastiskt. Men för att återgå till min snaggfrisyrdröm. Har sett kvinnor med rakad hjässa som bara skjuter ut som blommor i mängden, Ståtligheten för att inte säga Kvinnligheten själv. Nu anser jag ju inte att jag hör till de mest kvalificerade kandidaterna för ett sådant experiment, men eftersom jag känner mig själv kommer jag ändå att göra det nån dag av ren nyfikenhet och dumdristighet. Jag tippar att där vid 30 års-snåret ryker det av. Så detta är min förvarning, några år på förhand.

